اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

آیا آیفون ۱۴ رجیستر می‌شود؟ | جزییات تازه درباره رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴

  • کد خبر: ۱۳۹۳۴۴
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
  • ۱
آیا آیفون ۱۴ رجیستر می‌شود؟ | جزییات تازه درباره رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴
تقریباً از مهر ماه آیفون ۱۴ وارد ایران شد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد دولت قولی فعلاً برای ریجستر شدن آیفون ۱۴ نداده است و با وجود گذشت بیش از دو ماه، هنوز خبری از رجیستر شدن این کالا نیست. مردم باید مراقب سوءاستفاده گران باشند و به هیچ عنوان اقدام به خرید این کالای قاچاق نکنند.

سری ۱۴ آیفون در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (مطابق با ۲۵ شهریور ۱۴۰۱) وارد بازار دنیا شد و چیزی نگذشت که پای این گوشی پرطرفدار به کشور ما هم باز شد.

همانطور که می‌دانید تمام گوشی‌های وارداتی از تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۹۶ به بعد می‌بایست در سامانه همتا ثبت شوند. با این حال، روند رجیستر ایفون ۱۴ تاکنون با تاخیرهایی همراه بوده که این موضوع باعث نگرانی برخی از خریداران شده است.

طبق اظهارات قبلی عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، موبایل‌های آیفون ۱۴ که در حال حاضر در بازار هستند به صورت قاچاق یا از طریق رویه مسافری به کشور وارد شده و رجیستر نشده است.

گفتنی است هر کالایی که از طریق رویه مسافری وارد شود، اگر در گمرکات اظهار شده باشد، می‌تواند رجیستر شود، اما اگر اظهار نشده باشد، غیر قانونی است و رجیستر هم نمی‌شود. اما در حال حاضر مسئله این است که اصلاً رجیستر شدن یا نشدن آیفون ۱۴، تعیین تکلیف نشده است. البته اگر کالایی به صورت قانونی از رویه مسافری وارد شده باشد، اجازه استفاده تجاری ندارد و نباید خرید و فروش شود. اما در این زمینه خلاء قانونی وجود دارد و این کالاها در بازار فروخته می‌شوند.

او همچنین هشدار داده بود که فروشندگان و مردم از خرید و فروش کالایی که از رجیستر شدن آن اطمینان ندارند و کد رجیستری ندارد، اجتناب کنند. چرا که اگر این موبایل‌ها رجیستر نشود، به عنوان دستگاه ثانویه‌ای که در شبکه ارتباطی کشور فعال نخواهد شد، قابل استفاده است.

عالمیان همچنین به این موضوع اشاره کرد که تاکنون حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰۰۰۰ عدد از مدل‌های گوشی آیفون ۱۴ در ایران به فروش رسیده است و با فرض اینکه تعداد ۱۰ هزار تای آنها دست مردم باشد، به این معنیست که با تعداد زیادی کاربر مواجه هستیم که هم به لحاظ مالی و هم اعتماد دچار آسیب شده‌اند.


هزینه رجیستری آیفون ۱۴ چقدر است؟

اگر گوشی به صورت قانونی و توسط شرکت‌های رسمی، وارد کشور شده باشد و مشمول گارانتی آن شرکت شود شما نیازی به پرداخت هزینه ریجستری به طور جداگانه ندارید، ولی اگر گوشی آیفون اصطلاحاً بصورت مسافری وارد کشور شده باشد شما باید اقدام به رجیستر کردن گوشی در سامانه همتا کنید و هزینه ثبت آن را جداگانه پرداخت نمایید.

این شرایط در حالی است که موبایل‌های آیفون ۱۴ در بازار و فضای مجازی به فروش می‌رسد. بررسی قیمت‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ بسته به ویژگی‌های آن، از حدود ۵۲ تا ۹۹ میلیون تومان قیمت دارد.

به طور کلی، هزینه ریجستری آیفون ۱۴ به نوع مدل آن بستگی دارد. مثلاً قیمت رجیستری ایفون ۱۴ پرو مکس از نسخه‌های پرو و استاندارد بیشترست. البته لازم به ذکرست که هزینه رجیستری گوشی وابسته به نرخ دلار در زمان عرضه بوده و نوسانات قیمت محتمل است. در زیر قیمت رجیستری ایفون ۱۴ همتا برای مدل‌های مختلف را می‌بینید:

مدل گوشی

قیمت

قیمت رجیستری آیفون ۱۴

۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

رجیستری آیفون ۱۴ پلاس

۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

قیمت رجیستری آیفون ۱۴ پرو

۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قیمت رجیستری آیفون ۱۴ پرو مکس

۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

 

بالاخره رجیستری آیفون ۱۴ حل می‌شود یا نه؟

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران تاکید کرد: دولت قولی فعلا برای ریجستر شدن ایفون ۱۴ نداده است، مردم باید مراقب سوءاستفاده گران باشند و به هیچ عنوان اقدام به خرید کالای قاچاق نکنند.

محمدرضا رمضان در رابطه با ریجستری آیفون ۱۴ گفت: هنوز ریجستری آیفون ۱۴ ممنوع است اما براساس تصمیمات گرفته شده مسافرین می توانند به صورت یک یا سه ماهه از گوشی هایی که در اختیار دارند در داخل کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دولت هنوز تصمیم نهایی برای تعیین تکلیف ریجستری آیفون ۱۴ صورت نگرفته است، افزود: حتی سخنگوی وزارت صنعت نیز تاکید کرده است تصمیمی برای واردات آیفون ۱۴ اتخاذ نشده و واردات این گوشی به کشور ممنوع است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران تاکید کرد: دولت قولی فعلا برای ریجستر شدن ایفون ۱۴ نداده است، مردم باید مراقب سوءاستفاده گران باشند و به هیچ عنوان اقدام به خرید این کالای قاچاق نکنند.

وی اضافه کرد: البته جلساتی برای ریجستری آیفون ۱۴ در حال برگزاری است تا به یک راهکار در رفع مشکلات مردم و مسافران به کار گرفته شود ولی هنوز به نتیجه ای دست پیدا نکرده ایم. در همین زمینه مردم باید مراقب باشند به هیچ عنوان این گوشی که ریجستر نمی شود را خریداری نکنند چرا که در استفاده از آن دچار مشکل خواهند شد.

رمضان یکی از مشکلات اصلی صنف صوتی تصویری را تعیین مالیات های گران اعلام کرد و گفت: براساس قانون ما می توانیم از یک تا ۱۲ درصد در کالاهای مختلف سود لحاظ کنیم اما شرایط رکودی جامعه باعث شده تا ما به حداقل سود کفایت کرده و این درصدها را رعایت نکنیم این درحالیست که سازمان امور مالیاتی خواستار دریافت مالیات آن هم با رقم های جدید است.

وی افزود: در موبایل ما می توانیم سود ۴ درصدی لحاظ کنیم اما فروشنده در نهایت کالا را با یک درصد سود می فروشد. به نظر می رسد باید در شرایط فعلی تجدیدنظرهای لازم در خصوص مالیات از واحدهای صنفی اتخاذ شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران در ادامه صحبتهای خود با تاکید براینکه ما معقتقد به شفاف سازی در پرداخت مالیات هستیم، گفت: پرداخت مالیات عادلانه می تواند کمک قابل توجهی را به صنف های مختلف از جمله صوتی تصویری ها داشته باشد.


در پایان می‌بایست گفت که در تاریخ ۷ آبان سامانه همتا اعلام کرده که فعلاً امکان رجیستری گوشی های آیفون ۱۴ وجود ندارد و واحدهای صنفی باید تا مشخص نشدن تکلیف این کالا در ایران از خرید و فروش آنها خودداری کنند.

پیشتر گمانه‌زنی‌هایی از تصمیم گیری درباره رجیستر شدن آیفون ۱۴ در آذر ماه منتشر شده بود، اما تا لحظه نوشته شدن این گزارش تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

منبع: ایسنا، تسنیم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
3
ای بابا این چه وضعش هست به فکر مردم هم باشید دارم ضرر میکنم من فقط یه دونه دارم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->